Pedagogika specjalna – Edukacja integracyjna i włączająca
CENY FIRST MINUTE
Termin zapisu | Raty | Cena za semestr | Cena za 3 semestry |
01.09. - 15.10.2024 r. | 3 lub 6 | 1500 zł | 4500 zł |
15.10. - 20.10.2024 r. | 3 lub 6 | 1600 zł | 4800 zł |
15.05. - 20.10.2024 r. | 12 | 1600 zł | 4800 zł |
WPISOWE: 200 zł |
Infolinia: 801 505 500
podyplomowe@malopolska.edu.pl
Adresaci:
Studia podyplomowe na kierunku „Edukacja włączająca” skierowane są do nauczycieli, pedagogów szkolnych oraz absolwentów wyższych studiów magisterskich lub licencjackich z przygotowaniem pedagogicznym, posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć. Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.
Sylwetka absolwenta
Zgodnie z najnowszym Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dn. 22.08.2022 r., absolwenci nabywają kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego, między innymi pracy w charakterze nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach, jak i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.
Absolwenci studiów licencjackich po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują kwalifikacje w zakresie edukacji włączającej w przedszkolach i szkołach podstawowych. Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwenta studiów magisterskich pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół, w tym pracy nauczyciela wspomagającego.
Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży nie-pełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017, poz.1578 ze zm.).
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydawane jest przez Wyższą Szkołę Humanistyczno – Ekonomiczną w Brzegu.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie wszystkich zaliczeń, zdanie egzaminów przewidzianych programem studiów oraz zrealizowanie praktyk.
Praktyki:
- 60 godzin - charakter asystencki do odbycia w oddziałach ogólnodostępnych i specjalnych;
- 120 godzin - charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć, z zakresu studiowanej specjalności.
Program studiów:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Psychologia kliniczna z elementami psychopatologii
- Podstawy psychologii dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
- Podstawy języka migowego
- Psychologia wychowawcza
- Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej
- Modele edukacji integracyjnej i włączającej w Polsce i na świecie
- Diagnoza funkcjonalna dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu słuchu
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu wzroku
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z chorobą przewlekłą
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami zachowania i emocji
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu ruchu
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi i wyznaniowymi
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem zdolnym
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej wobec osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Prawne aspekty edukacji i rehabilitacji osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Diagnoza i wspomaganie rodziny z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Współczesne zagrożenia rozwoju osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Projektowanie programów psychoedukacyjnych z elementami socjoterapii
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dziecku/uczniowi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Diagnoza edukacyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Praktyka
Zapewniamy:
- dogodne terminy zajęć – zajęcia online odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 9.00 – 17.15
- profesjonalną kadrę – nasi specjaliści to sprawdzeni praktycy, wykładowcy prestiżowych uczelni z całej Polski
- kwalifikacje – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydaje Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu na druku zgodnym z wytycznymi MEiN
- wysoką jakość kształcenia – dzięki 20 lat doświadczenia w organizacji studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia, staramy się zapewnić usługi edukacyjne na jak najwyższym poziomie
- możliwość wyboru formy płatności – w przypadku studiów trzysemestralnych opłatę za studia można uiścić w 1, 3, 6 lub 12 ratach
- wsparcie techniczne – przed rozpoczęciem zajęć udostępniamy mini poradnik dot. obsługi naszej platformy e-learningowej, a w trakcie studiów staramy się służyć radą i wsparciem w przypadku ewentualnych problemów z obsługą platformy
- funkcjonalność – zapewniamy możliwość studiowania z dowolnego miejsca na świecie, a także nie przewidujemy pracy i egzaminu końcowego