Studia podyplomowe
Inauguracja studiów podyplomowych 2015
Data publikacji: sobota, 17 października 2015Po raz kolejny zainaugurowano Rok Akademicki Studiów Podyplomowych w Nowym Targu, prowadzonych przez Małopolskie Centrum Edukacji wspólnie z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Dzięki gościnności dyrekcji Gimnazjum nr 2, na terenie którego odbywają się zajęcia, nauczyciele (bo oferta skierowana jest głównie do nich) z regionu mogą dokształcać się bez konieczności wyjazdów do większych aglomeracji.
Z roku na rok studentów przybywa, żyjemy w czasach, kiedy w cenie jest posiadanie kilku specjalności, kiedy od nauczycieli nie tylko wymaga się kształcenia innych na omnibusów, ale aby sami byli omnibusami.
W tym roku akademickim prowadzone są zajęcia na kierunkach: Logopedia, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i w edukacji wczesnoszkolnej, Edukacja elementarna, Edukacja dla bezpieczeństwa, Przygotowanie pedagogiczne i Zarządzanie oświatą.
Na niektórych kierunkach „obłożenie” jest tak duże, że jest konieczny podział na grupy, a to najlepszy dowód na to, że ciągle wykształcenie jest w cenie.
W uroczystej inauguracji roku akademickiego 2015/2016 wzięli udział włodarze WSHE – rektor dr Aleksandra Aszkiełowicz, kanclerz uczelni Stanisław Widocki, dyrektor Małopolskiego Centrum Edukacji dr inż. Rafał Leśniak, opiekun i mentor nowotarskich studiów podyplomowych dr Anna Żarow-Nitoń, przedstawiciele Kuratorium Oświaty i gospodarz budynku, a jednocześnie przedstawiciel Rady Powiatu dyrektor Karol Skrzypiec. Muzycznie, poziom i rangę wydarzenia podtrzymywał chór Adoramus z Rdzawki.
Inaugurację uświetnił wykład Danuty Borys, twórczyni D-Method, autorskiej metody nauczania języka angielskiego, która podzieliła się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy nauczycielskiej na różnych szczeblach, próbując odpowiedzieć na pytanie postawione w temacie swojego wykładu: „Czy kluczem do dobrej edukacji jest pościg za światem?”
Żywa dyskusja, którą wywołał wykład wśród słuchaczy, jest odpowiedzią na aktualność problemów pojawiających się w edukacji, a nowatorskie, nieszablonowe i mało „szkolne” podejście głównej interlokutorki do tematu wywołało aprobatę audytorium.
Konkluzją wykładu było „nie” dla pogoni za światem, a nastawienie na relację i indywidualne cechy oraz predyspozycje i talenty, które posiada każdy uczeń, bez względu na wszystkie dys-, którymi próbuje się go dookoła dyskwalifikować…