Studia podyplomowe
Gimnazja MCE szkołami sukcesu
Data publikacji: środa, 27 listopada 2013Ostatnio w mediach dużo mówi się na temat Edukacyjnej Wartości Dodanej. Metoda, która ma usprawnić efektywność nauczania w szkołach, jest narzędziem statystycznym, pozwalającym zmierzyć jakość szkoły ze względu na postęp, jaki osiągają uczniowie i w ten sposób usytuować szkołę w kręgu tych, o które rodzice chętniej zabiegają dla swoich pociech.
Jak każde badanie statystyczne, metoda EWD nie jest pomiarem idealnym, ale ma ambicje aby do ideału się zbliżyć…
Zaletą tej metody jest to, że poprzez analizę odpowiednio: egzaminów końcowych w klasie szóstej szkoły podstawowej
i egzaminów gimnazjalnych oraz egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych pokazuje postęp uczniów, zwany właśnie wartością dodaną.
Przy czym uwzględnia warunki wpływające na rozwój, przede wszystkim poziom wyjściowy każdego ucznia, także tego mniej zdolnego, co, w odróżnieniu od analizy samych wyników egzaminów końcowych, „śrubowanych” przez zdolniejszych uczniów, jest zdecydowanie bardziej obiektywną miarą rozwoju każdego pojedynczego ucznia
i jednocześnie miarą efektywności szkoły, ze względu na jej podstawową „funkcję” jaką jest kształcenie.
Gimnazja Małopolskiego Centrum Edukacji „mierzone” w ten sposób sytuują się całkiem nieźle na tle innych placówek
w kraju i skłaniają się w najbardziej pożądanym kierunku – w kierunku szkoły sukcesu.
Poniżej grafika ze strony Instytutu Badań Edukacyjnych, za lata 2011-2013, ilustrująca pozycję II Gimnazjum MCE
w Krakowie, znajdujące się przy ul. Szlachtowskiego 31, obliczona na podstawie danych z egzaminów, części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej.
Równajmy do najlepszych, kreujmy jakościowe wzory, w imię nieustannego uczenia się i ciągłego rozwoju…