Integracja sensoryczna
Cena katalogowa: 1500 zł/semestr
CENY FIRST MINUTE
Termin zapisu | System płatności | Cena za semestr |
10.05 - 30.06.2023 r. | płatność w 3 lub 6 ratach | 1100 zł |
01.07 - 30.09.2023 r. | płatność w 3 lub 6 ratach | 1200 zł |
10.05 - 30.09.2023 r. | płatność w 12 ratach | 1300 zł |
od 01.10.2023 r. | płatność w 3 lub 6 ratach | 1500 zł |
PROMOCJA | płatność za 3 semestry do 31.10.2023 | 950 zł |
WPISOWE: | 200 zł |
Czas trwania: 3 semestry - rozpoczęcie: październik 2023
Infolinia: 801 505 500
podyplomowe@malopolska.edu.pl
Program studiów:
- ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno -terapeutyczne w SI)
- Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
- Dydaktyka specjalna
- Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Etyka zawodu nauczyciela
- Mózgowe porażenie dziecięce (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
- Pierwsza pomoc
- Podstawy neuropsychologii
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Praktyka
- Programowanie terapii w zaburzeniach SI
- Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
- Sala SI ćwiczenia praktyczne
- Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej
- Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych
- Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno- pedagogiczne
- Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
- Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
- Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
- Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
Zapewniamy:
- oszczędność czasu – studia trzysemestralne realizowane są w ciągu 12 miesięcy
- dogodne terminy zajęć – zajęcia online odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 9.00 – 17.15
- komfort studiowania – w ciągu semestru przewidziane są średnio 2 zjazdy weekendowe online, w trakcie których wykłady są prowadzone w czasie rzeczywistym, a z pozostałych materiałów szkoleniowych zamieszczonych na platformie można korzystać w dowolnym momencie
- profesjonalną kadrę – nasi specjaliści to sprawdzeni praktycy, wykładowcy prestiżowych uczelni z całej Polski
- kwalifikacje – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydaje Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu na druku zgodnym z wytycznymi MEiN
- wysoką jakość kształcenia – dzięki 20 lat doświadczenia w organizacji studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia, staramy się zapewnić usługi edukacyjne na jak najwyższym poziomie
- możliwość wyboru formy płatności – w przypadku studiów trzysemestralnych opłatę za studia można uiścić w 1, 3, 6 lub 12 ratach – bez dodatkowych kosztów
- wsparcie techniczne – przed rozpoczęciem zajęć udostępniamy mini poradnik dot. obsługi naszej platformy e-learningowej, a w trakcie studiów staramy się służyć radą i wsparciem w przypadku ewentualnych problemów z obsługą platformy
- funkcjonalność – zapewniamy możliwość studiowania z dowolnego miejsca na świecie, a także nie przewidujemy pracy i egzaminu końcowego
Adresaci:
Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjat.
Sylwetka absolwenta:
Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej przygotowują do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI.
Twórcą metody Integracji Sensorycznej jest dr A. Jean Ayres pracownik naukowy Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego w Los Angeles. Do Polski metoda SI trafiła w 1993 r., a jej rozpowszechnieniem zajęła się jedna z pierwszych współpracownic dr A. Jean Ayres - Violet F. Maas.
Celem terapii SI (od angielskiego sensory integration) jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, tj. tego co jest odbierane przez różne zmysły naszego organizmu. Głównym zadaniem jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych: przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób aby dziecko odpowiadało reakcją poprawiającą integrację tych bodźców.
Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi: ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi, z ADHD, ADD, z mózgowym porażeniem dziecięcym, autystycznymi, cierpiącymi na schorzenia o podłożu genetycznym (np. zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefertera), niedowidzącymi i niedosłyszącymi, z upośledzeniem umysłowym.
Podczas 490 godz. zajęć dydaktycznych studenci otrzymują wiedzę oraz umiejętności potrzebne do diagnozowania i prowadzenia terapii SI. Jest pomocna w prowadzeniu zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka.
Przygotowanie uzyskane w formie studiów podyplomowych nie daje jednak uprawnień terapeuty Integracji sensorycznej. Może jednak stanowić podstawę do ubiegania się o taki certyfikat, przy spełnieniu określonych wymogów w instytucjach uprawnionych do nadawania tego typu kwalifikacji.
Świedectwo:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydawane jest przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.