Komunikacja społeczna (30 godzin)
Kurs we współpracy z Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej
ADRESACI: pracownicy różnych instytucji
LICZBA GODZIN: 30 h
CEL:
- rozumieć istotę, złożoność i uwarunkowania procesu komunikacji,
- analizować zachowania własne i innych ludzi dla uzyskania większej skuteczności w porozumiewaniu się,
- radzić sobie z barierami komunikacyjnymi oraz oporem w relacjach interpersonalnych,
- stosować elementy procesu komunikacji interpersonalnej
- przedstawiać siebie samego w świetle pozytywnego i kreatywnego myślenia, otwartości i odpowiedzialności,
- wykazywać się postawą asertywną (asertywnie słuchać i wyrażać asertywne komunikaty),
- rozpoznawać i radzić sobie z emocjami (m. in. poczuciem krzywdy, lękiem, złością, wstydem).
TREŚCI:
- Podstawowe pojęcia komunikacji społecznej.
- Znaczenie komunikacji jednostronnej i dwustronnej.
- Analiza transakcyjna.
- Zachowania społeczne, budowanie więzi społecznych.
- Motywacje do działania.
- Rozumienie siebie i innych.
- Potrzeby człowieka.
- Sztuka słuchania.
- Mowa ciała.
- Kreatywne myślenie.
- Zachowania asertywne.
- Stres a praca zawodowa.
MIEJSCE: możliwość zorganizowania na terenie każdej zainteresowanej placówki
TERMIN: do uzgodnienia
KOSZT: 350 zł
KIEROWNIK FORMY: dr inż. Władysława Maria Francuz