Komunikacja społeczna (30 godzin)

Kurs we współpracy z Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej

ADRESACI: pracownicy różnych instytucji

LICZBA GODZIN: 30 h

CEL:

  • rozumieć istotę, złożoność i uwarunkowania procesu komunikacji,
  • analizować zachowania własne i innych ludzi dla uzyskania większej skuteczności w porozumiewaniu się,
  • radzić sobie z barierami komunikacyjnymi oraz oporem w relacjach interpersonalnych,
  • stosować elementy procesu komunikacji interpersonalnej
  • przedstawiać siebie samego w świetle pozytywnego i kreatywnego myślenia, otwartości i odpowiedzialności,
  • wykazywać się postawą asertywną (asertywnie słuchać i wyrażać asertywne komunikaty),
  • rozpoznawać i radzić sobie z emocjami (m. in. poczuciem krzywdy, lękiem, złością, wstydem).

TREŚCI:

  • Podstawowe pojęcia komunikacji społecznej.
  • Znaczenie komunikacji jednostronnej i dwustronnej.
  • Analiza transakcyjna.
  • Zachowania społeczne, budowanie więzi społecznych.
  • Motywacje do działania.
  • Rozumienie siebie i innych.
  • Potrzeby człowieka.
  • Sztuka słuchania.
  • Mowa ciała.
  • Kreatywne myślenie.
  • Zachowania asertywne.
  • Stres a praca zawodowa.

MIEJSCE: możliwość zorganizowania na terenie każdej zainteresowanej placówki

TERMIN: do uzgodnienia

KOSZT: 350 zł

KIEROWNIK FORMY: dr inż. Władysława Maria Francuz

Skontaktuj się z nami

Masz pytania dotyczące naszej oferty? Zostaw nam wiadomość lub zadzwoń!

Kontakt z nami