Małopolskie Centrum Edukacji

Instytut Rozwoju Społecznego "Cogito" Sp. z o.o.
ul. Rynek 11
34-400 Nowy Targ

e-mail: cogito@irs-cogito.pl Kontakt z nami

Strona główna » Aktualności » Wycieczka do Budapesztu

Wycieczka do Budapesztu

Data publikacji: piątek, 1 czerwca 2018

W dniach 28 - 30.05.2018 roku odbyła się wycieczka szkolna do Budapesztu. Pojechały na nią wszystkie klasy oraz kilku opiekunów. Dużo zwiedziliśmy, poznaliśmy historię Węgier oraz sławnych postaci wywodzących się z tego państwa, np. Houdiniego.

W dniu wyjazdu zebraliśmy się pod szkołą o godzinie 5:45. Jazda do Budapesztu nie była ciekawa i zapewne nie krótka, doliczając łącznie godzinę przerw trwała ponad 8 godzin. Nie pojechaliśmy do domu rekolekcyjnego (w którym spaliśmy), a na Plac Bohaterów, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który (moim zdaniem) bardzo ciekawie opowiedział nam historię Węgier. Zobaczyliśmy także sztuczny zbiornik wodny, który podczas zimy funkcjonuje jako największe lodowisko Węgier, najcieplejsze termy węgierskie (o temperaturze 78 °C), oraz oceanarium i tropikarium, gdzie były m. in. aligatory i rekiny!

Drugiego dnia wstaliśmy o 7:00 i przygotowaliśmy się na śniadanie, które odbyło się o godzinie 8:00. Około 9:30 byliśmy już z przewodnikiem i zaczęliśmy zwiedzać Budę. Na koniec zwiedzania (prawdopodobnie w celu sprawdzenia naszej wiedzy) odbyła się prosta gra, gdzie musieliśmy znaleźć poszczególne zabytki rozmieszczone po Wzgórzu Zamkowym. Około godziny 12:30 odwiedziliśmy muzeum "The House Of Houdini", gdzie dowiedzieliśmy się o jego historii, oraz obejrzeliśmy spektakl, gdzie iluzjonista pokazywał niesamowite sztuczki. O godzinie 14:00 rozdzieliliśmy się na Hali Targowej, gdzie można było spróbować węgierskiego jedzenia oraz kupić pamiątki.

O 16:30 spotkaliśmy się w Miniversum, gdzie znajdowały się niesamowite miniaturowe makiety miast, w pewnych miejscach nawet zasilane elektrycznie oraz mechanicznie (jeżdżące samochody, światła radiowozów, pociągi, dźwięki itp.). Wieczorem spakowaliśmy się aby uniknąć zamieszania następnego dnia.

Trzeci dzień był rozluźnieniem przed ciężką, 8 - godzinną jazdą. O 8:00 śniadanie i wykwaterowanie. 2 godziny dzielące nas od wejścia na kąpielisko Palatinus spędziliśmy w korku i na Górze Gelerta. Piękny krajobraz Budapesztu był stamtąd znakomicie widoczny. Gdy dotarliśmy na baseny mieliśmy 3 godziny do dyspozycji. Baseny rekreacyjne, zjeżdżalnie, restauracje, wszystko na zewnątrz, tworzyły bardzo duży kompleks rozrywkowy. Około godziny 14:00 wyjechaliśmy do Budapesztu w kierunku północnym. Każdy miał jakieś zajęcie, niektórzy nie stosowali się do regulaminu wycieczki przez co karani byli włączeniem świateł sufitowych w autokarze. Bez większych problemów, około godziny 11:30, dojechaliśmy pod nasze gimnazjum.

Podsumowując wycieczka była udana, miły przewodnik opowiadał nam o państwie węgierskim przez dwa pierwsze dni, dom rekolekcyjny bardzo dobrze zadbany. Moim zdaniem warto było wziąć udział w tej wycieczce.