Małopolskie Centrum Edukacji

Instytut Rozwoju Społecznego "Cogito" Sp. z o.o.
ul. Rynek 11
34-400 Nowy Targ

e-mail: cogito@irs-cogito.pl Kontakt z nami

Strona główna » Aktualności » Plany zdjęciowe

Plany zdjęciowe

Data publikacji: piątek, 6 lutego 2015 Ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 9 lutego 2015

Edukacja filmowa w naszej szkole przeszła w kolejną fazę – fazę realizacji zdjęć. Chciałoby się powiedzieć najważniejszą, ale przecież wszystkie stadia produkcji                                filmu, od powstania pomysłu, muszą być bardzo precyzyjnie i skrupulatnie                                        dopracowane, aby osiągnąć zamierzony efekt końcowy..

Edukacja filmowa w naszej szkole przeszła w kolejną fazę – fazę realizacji zdjęć. Chciałoby się powiedzieć najważniejszą, ale przecież wszystkie stadia produkcji filmu, od powstania pomysłu, muszą być bardzo precyzyjnie i skrupulatnie dopracowane, aby osiągnąć zamierzony efekt końcowy.

Poza tym pozostaje jeszcze montaż, jako, chyba jednak najważniejszy, etap sztuki ruchomych obrazów. Tylko że do montażu potrzebny jest jak najbogatszy materiał zdjęciowy. Z kiepskich zdjęć nawet najlepszy montażysta nie zrobi dobrego filmu, ale też najlepsze zdjęcia można zepsuć złym montażem. A montażystami też przecież będą sami młodzi adepci sztuki filmowej z gimnazjum.

Ekipa z Krakowskiej Szkoły Filmowej, wspólnie z uczniami naszej szkoły, realizującymi swoje pomysły filmowe, spędziła pracowity dzień w hali „Gorce” i budynku Bursy Gimnazjalnej, gdzie powstają dwa z trzech realizowanych filmów.

Młodzi aktorzy mieli okazję się przekonać jak żmudnej i długiej pracy wymaga nakręcenie kilkunastominutowej etiudy filmowej.

„Film to sztuka czekania” – powtarzał jak mantrę reżyser i operator, szef krakowskiej „Filmówki” Tomasz Gugała, kiedy niektóre ujęcia przyszło powtarzać w nieskończoność, żeby je zbliżyć do ideału. Wielokrotne duble, były kwitowane krótkim: „Świetnie”, a w gorszych wypadkach: „Lepiej nie będzie…”

Ustawianie świateł, nieustanne przestawianie i chowanie mikrofonów, aby uzyskać optymalne dźwięki, dogrywanie do skutku aktorsko skomplikowanych momentów, charakteryzacja, rekwizyty i ciągłe podglądanie czy efekt jest zadowalający, to chleb powszedni rzemiosła filmowego, który mogliśmy poznać.

Dłużyzny międzyujęciowe miały jednak jedną zaletę. Uczniowie wpadali w trakcie realizacji na nowe pomysły, nieuwzględnione wcześniej w scenariuszu, które są tyko dowodem na to, że proces twórczy trwa w nieskończoność. Czekamy na efekty na dużym ekranie…

 

poprzednia wiadomość | powrót do listy | następna wiadomość

Nagrania klasa I sportowa (5 luty 2015)

Nagrania (1)
Nagrania (2)
Nagrania (3)
Nagrania (4)
Nagrania (5)
Nagrania (6)
Nagrania (7)
Nagrania (8)
Nagrania (9)
Nagrania (10)
Nagrania (11)
Nagrania (12)
Nagrania (13)
Nagrania (14)
Nagrania (15)
Nagrania (16)
Nagrania (17)
Nagrania (18)
Nagrania (19)
Nagrania (20)
Nagrania (21)
Nagrania (22)
Nagrania (23)
Nagrania (24)

Nagrania klasa I ogólna (5 luty 2015)

Nagrania (1)
Nagrania (2)
Nagrania (3)
Nagrania (4)
Nagrania (5)
Nagrania (6)
Nagrania (7)
Nagrania (8)
Nagrania (9)
Nagrania (10)
Nagrania (11)
Nagrania (12)
Nagrania (13)
Nagrania (14)
Nagrania (15)
Nagrania (16)
Nagrania (17)
Nagrania (18)
Nagrania (19)
Nagrania (20)
Nagrania (21)
Nagrania (23)
Nagrania (24)
Nagrania (22)