Małopolskie Centrum Edukacji

Instytut Rozwoju Społecznego "Cogito" Sp. z o.o.
ul. Rynek 11
34-400 Nowy Targ

e-mail: cogito@irs-cogito.pl Kontakt z nami

Strona główna » Aktualności » Kolejna wizyta Bilinguis - audyt dwujęzyczności

Kolejna wizyta Bilinguis - audyt dwujęzyczności

Data publikacji: piątek, 31 marca 2017 Ostatnia aktualizacja: piątek, 31 marca 2017

W środę z wizytą w naszej szkole w ramach audytu, wynikającego ze sprawowania opieki merytorycznej, zagościł Przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności BILINGUIS – Artur Stępniak

Przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności BILINGUIS – Artur Stępniak, który jednocześnie jest dyrektorem dwujęzycznej szkoły podstawowej i szefem marki, która już staje się siecią szkól - SMART SCHOOL odwiedził naszą szkołę w ramach audytu, nadzorującego dwujęzyczność.

Te, regularnie odbywające się, wizyty kontrolne mają na celu odpowiednie ukierunkowanie dwujęzyczności, aby nie zaniechać właściwej edukacji dzieci i młodzieży, zgodnie z podstawą programową i jej rozszerzeniami, a jednocześnie zadbać o ich językowy i dwujęzyczny rozwój.

Ta wizyta była dodatkowo wykorzystana na spożytkowanie doświadczeń SMART SCHOOL w pracy z dziećmi, w związku z reorganizacją naszej szkoły w niepubliczną podstawówkę i planami zajęcia się dwujęzyczną edukacją już od klasy pierwszej.

Dobra znajomość jednego języka obcego jest doskonałą bazą do poznawania kolejnych, które dla każdego jest o wiele prostsze, ze względu na „nadbudowywanie” na już istniejącym w pamięci języku obcym, jak wskazują badania lingwistyczne, tak więc wprowadzanie u dzieci drugiego (i trzeciego) języka obcego na wczesnym etapie edukacji zwiększa jego szanse odnalezienia się w otwartym świecie.

Rezultatem wizyty, na którą złożyły się głównie obserwacje lekcji prowadzonych dwujęzycznie oraz lekcji języka angielskiego, spotkania z uczniami, spotkania z rodzicami uczniów klas dwujęzycznych, jest wskazanie kilku obszarów, na których należy wprowadzić ulepszenia czy inne rozwiązania od stosowanych dotychczas, aby główny cel: dobro i wszechstronne, rzetelne wykształcenie młodego człowieka, był osiągany.

Ogólne wnioski nastrajają pozytywnie:
- Dwujęzyczność w MCE w Nowym Targu prowadzona jest zgodnie z założeniami metodyki edukacji bilingwalnej. Nauczyciele są zaangażowani i kreatywni, a sama szkoła wydaje się być bardzo sprzyjającym środowiskiem dla rozwoju młodego człowieka. Jednym słowem - szkoła godna polecenia wszystkim entuzjastom edukacji dwujęzycznej, która jest odpowiedzią na ciągle nowe wyzwania życia w XXI wieku – jak mówi, z zawodu anglista, Artur Stępniak, dyrektor SMART SCHOOL i przewodniczący BILINGUIS.

poprzednia wiadomość | powrót do listy | następna wiadomość